HTML

Reklámtorta

Friss topikok

  • szeszlérvera: szia Petyaaa, ez sajnos valóság, elfogytak a reklámtorta-szeletek. Talán majd máshol, máskor, másh... (2011.11.01. 18:24) BÚCSÚ A REKLÁMTORTÁTÓL
  • IGe: Tagozódnak a Jedik, akárcsak a kaotikusok: www.facebook.com/pages/N%C3%A9psz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%A1s... (2011.10.18. 12:17) AZ ERŐ VELÜNK VAN!
  • p308: node ez Amerika. (2011.09.09. 20:59) JÓL PÍÁROLT ÁLDOZATOK
  • Prím Letöltés: Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha ... (2011.04.26. 13:11) BANNER-VAKSÁG
  • lujzalujzalujza: Igen! www.socialtimes.hu/articlepage/?article=568-minden-info-gyonyoru%09 (2011.02.17. 16:43) HIHETETLEN ÖTLETESSÉG, KIHAGYHATATLAN RELEVANCIA

Linkblog

2010.07.08. 14:56 Kalmi

CHANELLING ÉS ANALÓGIÁS BRAINSTORMING

Címkék: brainstorming

Újabb két tipp arra, hogyan csináljunk brainstormingot

Tettünk már említést a Reklámtortán a brainstorming alapelveiről - itt és itt -, két módszeréről azonban még nem ejtettünk szót. Most bemutatjuk a channeling és az analógiára épülő brainstormingot.


A channeling: előre meghatározott irányba vezetett brainstorming


A channeling tulajdonképpen egy strukturált brainstroming (tehát nem kötetlen). Valamennyi résztvevő gondolkodását egy irányba "tereli", egy specifikus megoldást keresve.

Pl. ha az ötletcsiholás arra irányul, hogy a lehető legtöbb látogatót hozzuk oldalunkra, akkor a brainstorming csatornái  (channels) a következők lehetnek:
- A látogatók azon csoportja, amelynek tagjait weboldalunkon is látni szeretnénk
- A benyomás amit weboldalunknak kéne hagynia a látogatókban
- Honnét érkeznek a látogatóink
- Neten fellelhető információk
- A web kialakításának és aktualizálásának folyamata

Brainstorming analóg termék segítségével 


Az analógia segítségével megvalósított brainstorming talán az ötletcsiholás egyik legviccesebb módja. Lényege az, hogy a megoldásra váró kérdéshez hasonló, a mindennapi életben is előforduló problémát kell keresnünk.

Ha például az a problémánk, hogy termékeink váratlanul megromlanak, ennek analógiájaként elképzelhetjük azt is, hogy milyen az, amikor valakinek a foga romlik el. Éppúgy, mint a fogfájás esetében, amely különösebb előzmények nélkül törhet ránk, termékeink romlásánál is hasonló helyzet állhat fent. Megpóbálunk tehát a képzeletbeli problémából kiindulva szabadon asszociálni, és a létező valós gondunkra megoldást keresni.

Vigyázat - ahhoz, hogy az effajta brainstorming eredménye számukra hasznos legyen, ügyelnünk kell arra is, milyen analógiát választunk.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr392138612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása