HTML

Reklámtorta

Friss topikok

  • szeszlérvera: szia Petyaaa, ez sajnos valóság, elfogytak a reklámtorta-szeletek. Talán majd máshol, máskor, másh... (2011.11.01. 18:24) BÚCSÚ A REKLÁMTORTÁTÓL
  • IGe: Tagozódnak a Jedik, akárcsak a kaotikusok: www.facebook.com/pages/N%C3%A9psz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%A1s... (2011.10.18. 12:17) AZ ERŐ VELÜNK VAN!
  • p308: node ez Amerika. (2011.09.09. 20:59) JÓL PÍÁROLT ÁLDOZATOK
  • Prím Letöltés: Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha ... (2011.04.26. 13:11) BANNER-VAKSÁG
  • lujzalujzalujza: Igen! www.socialtimes.hu/articlepage/?article=568-minden-info-gyonyoru%09 (2011.02.17. 16:43) HIHETETLEN ÖTLETESSÉG, KIHAGYHATATLAN RELEVANCIA

Linkblog

2011.04.26. 11:50 Kalmi

BANNER-VAKSÁG

Címkék: média hirdetés figyelem

Avagy: Miért nem látjuk a bannereket

Létezik a dizájnban egy elmélet a felismerés és a tárgy kapcsolatáról. Minden képet, amelyet érzékel a szemünk, éppen e két kategória alapján lehet csoportosítani.

A tárgy az, amelyet aktívan érzékelünk, és amelyre összpontosítjuk a figyelmünket. A háttér pedig – na mégis mi lehet, hát háttérként funkcionál. Mindig eltávolítjuk ezeket, figyelmünk hátterébe szorítjuk.

Tanulság az online reklámok szempontjából? A bannerek nem működnek, mert az online hírportálok látogatói csupán háttérként tekintenek rájuk. Az internetre azért járnak, hogy olvassanak, nem pedig azért, hogy villogó dolgokat nézegessenek. A szöveg egy tárgy, míg a színes, villogó felület csupán háttér.

Az ügyfél ezért jobban teszi, ha a sajtóterméktől azt kéri, hogy banner helyett inkább egy jól megírt PR-cikket jelentessen meg. A sajtótermék pedig jobban teszi, ha az ügyfeleknek eleve a jól megírt PR-cikkeket kínálja fel.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr102856338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prím Letöltés · http://letoltes.prim.hu/ 2011.04.26. 13:11:29

Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha csak a hagyományos beágyazott megjelenésekről beszélünk, a layerekről, kinyíló bannerekről, egyéb kreatív megoldásokról nem.
Ha csak az átkattintások, a post-view adatokat, vagy akár a Google Insight-ban látható változásokat nézzük, akkor is kimutatható egy display kampány hatása.

A display hirdetéseket és a PR-cikket nem is érdemes összevetni, teljesen más kommunikációs igényeket tudnak kielégíteni, más módon kell őket használni egy kampány során.

A banner-vakság témával kapcsolatban pedig ezt a cikket tudom ajánlani: www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/blindsight-branding.htm
süti beállítások módosítása