Avagy: Miért nem látjuk a bannereket
Létezik a dizájnban egy elmélet a felismerés és a tárgy kapcsolatáról. Minden képet, amelyet érzékel a szemünk, éppen e két kategória alapján lehet csoportosítani.
A tárgy az, amelyet aktívan érzékelünk, és amelyre összpontosítjuk a figyelmünket. A háttér pedig – na mégis mi lehet, hát háttérként funkcionál. Mindig eltávolítjuk ezeket, figyelmünk hátterébe szorítjuk.
Tanulság az online reklámok szempontjából? A bannerek nem működnek, mert az online hírportálok látogatói csupán háttérként tekintenek rájuk. Az internetre azért járnak, hogy olvassanak, nem pedig azért, hogy villogó dolgokat nézegessenek. A szöveg egy tárgy, míg a színes, villogó felület csupán háttér.
Az ügyfél ezért jobban teszi, ha a sajtóterméktől azt kéri, hogy banner helyett inkább egy jól megírt PR-cikket jelentessen meg. A sajtótermék pedig jobban teszi, ha az ügyfeleknek eleve a jól megírt PR-cikkeket kínálja fel.