HTML

Reklámtorta

Friss topikok

  • szeszlérvera: szia Petyaaa, ez sajnos valóság, elfogytak a reklámtorta-szeletek. Talán majd máshol, máskor, másh... (2011.11.01. 18:24) BÚCSÚ A REKLÁMTORTÁTÓL
  • IGe: Tagozódnak a Jedik, akárcsak a kaotikusok: www.facebook.com/pages/N%C3%A9psz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%A1s... (2011.10.18. 12:17) AZ ERŐ VELÜNK VAN!
  • p308: node ez Amerika. (2011.09.09. 20:59) JÓL PÍÁROLT ÁLDOZATOK
  • Prím Letöltés: Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha ... (2011.04.26. 13:11) BANNER-VAKSÁG
  • lujzalujzalujza: Igen! www.socialtimes.hu/articlepage/?article=568-minden-info-gyonyoru%09 (2011.02.17. 16:43) HIHETETLEN ÖTLETESSÉG, KIHAGYHATATLAN RELEVANCIA

Linkblog

2010.05.25. 19:17 Kalmi

HOGYAN CSINÁLJUNK JÓ BRAINSTORMINGOT?

Címkék: brainstorming

Minden olyan cégben, ahol eddig dolgoztam, kicsit másként csináltam a brainstormingot. És mindenhol anélkül, hogy a résztvevők tisztában lettek volna a folyamat alapjaival.

Íme egy rövid és egyszerű összegzés a brainstormingról, az alapvető szabályok összefoglalásával.



Mi az a brainstorming?

A brainstorming egy olyan technika, amelynek célja, hogy nagy méretű ötlethalmazt hozzon létre egy témára. Csoportos technikaként használják.
 


Miért jó eszköz a brainstorming?

A brainstorming támogatja a kreatív gondolkozást. Az egyik alapelve, hogy halasszuk el az ötletek elemzését, hogy ezzel se akadályozzuk a gondolatok szabad áramlását, szabadságát.

Hogyan kell csinálni a brainstormingot?

Még egyszer: a brainstorming célja, hogy óriási mennyiségű ötletet hozzunk létre. A brainstorming esetében tedd félre az értékelést, ezt elég, ha csak a végén teszed meg. Ügyelj arra, hogy mindenki, aki a teremben van, tisztában legyen az alapelvekkel, a célokkal. Most nincs értékelés, csak ötletelés van.

1. Írd fel a problémát nagy betűkkel a táblára, vagy a flipchartra. Ez arra szolgál, hogy a vitapartnerek a brainstorming során ne térjenek el nagyon a fő témától.

2. Írd fel az összes ötletet úgy, ahogy azok elhangzottak. Ne szerkeszd őket.

3. Minden egyes ötletet jelölj meg egy sorszámmal (hogy később jobban tudjatok dolgozni az ötletekkel).

A brainstormingnak három formája lehet: strukturált, szabad és csendes.

Strukturált brainstorming

Egyszerűen fogalmazva, ebben az esetben egy kört alakítotok ki a brainstorming részvevőivel – minden jelenlévő egy ötletet mond. Ha valakinek nincs ötlete, a következő részvevőhöz kerül a szó.
Az ilyen strukturált brainstormingnak akkor van vége, ha egy teljes kör úgy ér véget, hogy egy új ötlet sem hangzik el.
Személyes tapasztalataim alapján ez a brainstorming legjobb formája (és a legnagyobb exhibicionistákat is kordában tartja, hiszen így nem tudják túlkiabálni a többiek meglepő, de hasznos ötleteit).

Nem strukturált, szabad brainstorming

Az alapelv egyszerű – az emberek akkor járulnak hozzá ötleteikkel, amikor éppen eszükbe jut valami. Az ilyen szabad brainstorminggal lehet befejezni a strukturált brainstormingot is.

Csendes brainstorming

A csendes brainstorming során mindenki egy kis papírlapra írja ötleteit. Ezeket összeszedik, majd felragasztják egy jól látható helyre úgy, hogy mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
Ez elsősorban az olyan csapatok számára lehet jó módszer, akiknek nincs, vagy nincs sok tapasztalata a brainstorminggal, és félő, hogy az ilyen brainstorming az ötletek elemzésével végződik. Természetesen az ilyen csendes brainstorming esetében nincs meg az ötletek szabad áramlásának varázsa.

Mi a brainstorming eredménye?

Ideális esetben minden egyes brainstorming eredménye egy lista, tele ötletekkel az adott témára. A brainstorming vége után ezt a listát meg kell tisztítani és véglegesíteni kell.

1. Csökkentsd a listán szereplő ötletek számát. Törekedj arra, hogy csak a legfontosabb ötletek maradjanak a papíron.

2. Csoportosíts. Egyesítsd a hasonló ötleteket.

3. Minden egyes tételről beszélgessetek. Jó ötlet ez?

4. Tisztítsd meg a listát. Töröld a listáról azokat az ötleteket, amelyek nem kötődnek az előre meghatározott területhez.

5. Írd fel az utolsó ötletet. Adj esélyt minden egyes résztvevőnek, hogy még egy ötletet hozzáadjon a listához.

És a végére?

Ne feledd kipróbálni a következő brainstorming megbeszélésen a fenti ötleteket!

Forrás: Coast Guard Process Improvement Guide

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr802030940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása