Avagy: Marketing a közlekedésben?
Az autók ellopták tőlünk a nyilvános teret. Bűzlenek, alkalmatlankodnak, és kövér disznókat csinálnak belőlünk.
Az utóbbi időben sokat gondolkozom azon, hogyan működik a marketing a közlekedésben. A városokban szívesen látnék kevesebb autót, na de hogyan tudjuk ezt elérni? Hogyan tudjuk elvenni az autók vezető pozícióját, hogy azt átvegyék a kerékpárok, a vonatok, vagy a városi tömegközlekedés?
A közlekedésben zajló kommunikációs csata három pályán zajlik: a szabadság, a biztonság és a státusz pályáján. Az nyer, aki a legjobb szabadság-biztonság arányt tudja elérni - és mindehhez egyfajta sármja is van, amellyel szexszimbólummá varázsolja a jármű tulajdonosát.
A legnagyobb súlya ebben a versenyben a szabadságnak és a státusznak van. A biztonságosabb vonatok vesztenek, a szabadságot biztosító autók vezetnek - egyelőre.