A modern világ egyik legnagyobb hatású vezetőjéről, újítójáról, prezentőréről utóbbi kvalitásai kapcsán emlékezik meg a Reklámtorta.
Álljon itt tehát 10 tanács Carmine Gallo gyűjtésében, amelyek Steve Jobs-ot a világ legnagyobb hatású vállalati előadójává tették:
- Kezdd a tervezést papírral-ceruzával! - csak ezután kezdj prezentációt készíteni.
- Alkoss egymondatos leírást minden üzenetről - egy Twitter-üzenetnek megfelelő méret segít a lényeglátásban
- Mutass fel egy "ellenséget" - akivel szemben aztán te lehetsz "a jófiú"
- Koncentrálj az előnyökre - ne hagyd, hogy a hallgatóságodnak kelljen találgatnia..
- Ragaszkodj a hármas-szabályhoz! - Jobs minden prezentációja 3 részre oszlott, akkor is, ha esetleg sokkal több mondanivalója volt
- Álmokat árulj, ne szolgáltatást! - Jobs sem számítógépet árult, hanem egy jobb világ lehetőségét
- Látványt adj - a képekkel egyszerűen befogadhatóvá teszed a mondanivalódat
- Használj nagy számokat! - minél nagyobb a szám, annál fontosabb, hogy valamilyen analógiát találj hozzájuk a befogadhatóság kedvéért
- Egyszerű nyelvezet! - tiszta, közvetlen és szakzsargon-mentes stílust
- Gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj - erőfeszítésmentesnek tűnik, de Jobs minden egyes prezentációja olyan volt, mint egy nagyszabású színházi előadás, és ebben rengeteg munkaórája volt. Megérte!