Csökken az eladás? Mélyrepülésben van honlapod látogatottsága? A marketingköltségvetés nem úgy működik ahogy korábban?
Ezt mindannyian átéltük már. A nagy többség pedig - engem is beleértve - átmeneti megoldásokkal próbálja megoldani a helyzetet. Megoldásként több lehetőség is kínálkozik - pl. "ügynökségváltás", "marketinges médium cseréje", vagy épp a költségvetés felfelé illetve lefelé történő kerekítése.
Viszont hogyan lehet ezt a problémát egyszer s mindenkorra megoldani? Az egyetlen megoldás az, ha megtanulunk szemfülesebbek lenni. Ha a problémát nem látjuk át teljes egészében, ha bizonyos részletei rejtve maradnak előttünk, nincs mit tenni. Szép lassan haladunk a vesztünk felé - bármivel próbálkozunk is.
Hogyan válhatunk szemfülesebbekké?
Itt egy remek kis módszer, amit én használok. Meg kell jegyezzem, ez sem jelent 100%-os megoldást, de remélhetőleg beindítja a fantáziát.
1. Gyűjts össze minden információt a témával kapcsolatban
Nézz szét magad körül, gyűjts össze minden infót ami az adott problémával összefügghet. Ezeket az észrevételeket írd kis cetlikre.
2. Mutasd a "kártyáid"
Azaz a kis cetliket terítsd szét egy nagy felületre - akár a tárgyaló asztalára, vagy otthon az ágyadra, esetleg ha máshol nincs elég hely, a padlóra.
3. Definiáld a szempontokat
Több szempontból közelítsd meg a problémát. Minden szempontból újra elvégezheted a 4. pontot!
4. Vizuálisan is különítsd el a papírfecniket
Az előre meghatározott szempontok alapján különítsd el az összegyűjtött információkat. Ha a csoportok még nem tökéletesek, bátran kísérletezz tovább.
5. Engedd be az ötleteket!
Mire ideáig eljutottál a cetlikkel, már egészen máshogy látod az eredeti problémát. Egészen szemfülessé válhattál, már csak az itt felmerülő új ötleteidet kell alaposan megjegyezned!