HTML

Reklámtorta

Friss topikok

  • szeszlérvera: szia Petyaaa, ez sajnos valóság, elfogytak a reklámtorta-szeletek. Talán majd máshol, máskor, másh... (2011.11.01. 18:24) BÚCSÚ A REKLÁMTORTÁTÓL
  • IGe: Tagozódnak a Jedik, akárcsak a kaotikusok: www.facebook.com/pages/N%C3%A9psz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%A1s... (2011.10.18. 12:17) AZ ERŐ VELÜNK VAN!
  • p308: node ez Amerika. (2011.09.09. 20:59) JÓL PÍÁROLT ÁLDOZATOK
  • Prím Letöltés: Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha ... (2011.04.26. 13:11) BANNER-VAKSÁG
  • lujzalujzalujza: Igen! www.socialtimes.hu/articlepage/?article=568-minden-info-gyonyoru%09 (2011.02.17. 16:43) HIHETETLEN ÖTLETESSÉG, KIHAGYHATATLAN RELEVANCIA

Linkblog

2010.05.14. 17:41 Kalmi

Brokkolit ettem ebédre, de miért érdekes ez?

Címkék: hirdetés reklám

Nemrégiben egy kérdőívet töltöttem ki, ahol arra voltak kíváncsiak, hogy hirdetünk-e az interneten, vagy pedig csak a hagyományos médiumokat használjuk. Teljesen kiakadtam ettől a kérdéstől. Ez olyan, mintha azt kérdezték volna, hogy mit eszem ebédre, brokkolit, vagy hagyományos ételt. Hiszen az internet mint reklámhordozó már évek óta itt van a piacon, és ezen keresztül a lakosság jelentős részét meg tudjuk szólítani. A világháló sokak számára már régen hagyományos reklámfelület. A nagy és a kisebb hirdetők ma már nem azzal foglalkoznak, hogy hirdessenek-e az interneten, vagy sem, hanem hogy a konkrét kampányban használt kommunikációs eszközöket fel tudják-e vinni az internetre, és hogy az internet megfelelő csatorna-e arra, hogy elérjen a célcsoport tagjaihoz. Hogy megkönnyítsük a döntést, néhány példával illusztráljuk, milyen médiumot használj, ha már eldöntötted, melyiket kommunikációs megoldást választod.



Reklám videó formátumban

Ha videó segítségével szeretnénk kommunikálni, akkor arra a kérdésre kell válaszolni, melyik televíziós csatornán, mozis reklámhálózatban, vagy videóportálon helyezzük el a hirdetést, hogy annak látogatottsága, frekvenciája elérje a kívánt mennyiséget, sűrűséget, lehetőleg a legkisebb költségek mellett.

Felületi hirdetés

Ha az ajánlatunkat grafikai felületen is el tudjuk mondani, akkor elég, ha eldöntjük, mely napilapba vagy magazinba helyezzük el a hirdetést, vagy hogy kültéri felületeket használunk-e, esetleg az interneten banneres hirdetésekben reklámozzuk az ajánlatot.

Információs hirdetmény

Ha a küldetésünknek információs küldetése van, akkor választhatjuk a rádiós spotokat, a kisebb példányszámban nyomtatott újságokat, vagy pedig az internetes PPC kampányokat.

Prezentációs anyag

Ha a termék bemutatásához nagyobb mennyiségű információ közlése szükséges, készítsünk egy átfogó anyagot, ezek formátuma lehet katalógus, szórólap, vagy weboldal. Ezt követően küldjük ki postán az anyagot, terjesszük kiállításokon, utcán, vagy az interneten PPC reklám formájában.

Interaktív élmény

Ha a terméked prezentációjához szükség van interaktivitásra is, válaszd a promóciós lányokat az üzletekben, csábítsd el az embereket a bemutatótermedbe, ahol az eladó foglalkozik velük, vagy pedig PPC kampánnyal csalogasd őket a céged interaktív weboldalára. De ne feledd, hogy a weben az embereknek nincs lehetősége arra, hogy megkóstolják és értékeljék a legújabb csokoládé ízét.

Egy kis segítség:

Ez egy leegyszerűsített segítség a médiakampányok tervezéséhez, mely feladat lényegesen összetettebb. A kisebb cégek esetében az előkészületek ez alapján folyhatnak.

1.Határozd meg a kampány célját.
2.Határozd meg a kommunikáció formáját, és állítsd be a megfelelő arányokat.
3.Hozz létre kreatív megoldásokat.
4.A csatolt táblázatba írd be, az előre meghatározott célcsoport minden egyes tagjának hányszor kell találkoznia az egyes kommunikációs formátummal.

Táblázat:

 

Videó Hirdetés Hirdetmény Prezentáció Interakció
TV …. alkalommal Nyomtatott sajtó …. alkalommal Rádió …. alkalommal Webes látogatás …. alkalommal A bemutatóterem látogatása …. alkalommal
Videóportál …. alkalommal Kültéri hirdetés …. alkalommal  Webes látogatás …. alkalommal Röplap … alkalommal Webes látogatás …. alkalommal
Mozi …. alkalommal Internet banner …. alkalommal Nyomtatott sajtó …. alkalommal Katalógus … alkalommal Promóció … alkalommal 


5.A fenti táblázatot kitöltve, költségvetéssel add egy jó nevű médiaügynökségnek, amely megvásárolja a legmegfelelőbb felületeket. Ha interakcióra is szükség van, akkor elképzelhető, hogy speciális ügynökséget is meg kell majd szólítanod.
Megjegyzés: ha kisvállalkozó vagy, akkor szinte mindenhol a 0-s szám kerül a táblázatba, az 5. pontban foglaltakat pedig magad is meg tudod szervezni, de a lényeg ekkor sem változik.

Ha ezt az egészet összefoglaljuk, akkor megállapítható, hogy a kérdés, hol hirdetsz, interneten vagy a hagyományos médiumokban, a múlt évezredből való. Ma már úgy hangzik a kérdés, hogy csak a hagyományos megoldásokat használod, vagy sem.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr952003330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása