Avagy: beszélj képekben, ez a reklámírás legfontosabb szabálya
Már nem is tudom, hol olvastam ezt az értékesítőknek szóló tanácsot:
„Beszélj képekben. Használj példákat – az absztrakt mondatok semmiben sem segítenek. Mondj példákat valamilyen tárgyról, dologról, emberről. Három-, négy filozófiai gondolatnál többet nem fogsz használni egy egész év alatt. A kép ugyanis azonnal hat az ügyfél gondolataira.”
Az én fogorvosom is nagyon szépen tud képekben beszélni. Tegnap például így magyarázta el a puha fogkefe szükségességét:
„A fog olyan, mint az ablaküveg. Ha az ablakra kifröcsköljük a joghurtot, akkor semmi értelme sem lenne, ha azt drótkefével próbálnánk letakarítani. Sokkal jobb egy finom törlőrongy, amellyel az ablaküvegről letörlöd a joghurtot. A fognak is sokkal jobb, ha puha kefével tisztítják.”
Ha most jól az eszedbe vésed ennek az epernek a képét, szinte még az illatát is - fogsz emlékezni, hogy mindig képekben érdemes beszélned?:)