Az is érdekes tud lenni, hogy egy-egy előadó prezentációjában mi hangzik el, hogyan, és milyen összefüggésben.
Még érdekesebb, hogy egy egész konferencia, minden prezentációjával együtt, milyen összképet ad egy szakma vagy egy téma aktuális helyzetéről - ha jól van megszervezve, akkor reprezentatívan leképezi azt, ha nem olyan jól, akkor kevésbé.
És még egy konferencia összességénél is sokkal érdekesebb, hogy térben és időben aránylag hasonló ponton milyen témák köré milyen konferenciákat rendeznek - vagy hogy ezeken, még ha más-más témát dolgoznak is fel, milyen gyakorisággal jelennek meg esetleg visszatérő hype gondolatok, fogalmak, témák.
Nektek milyen tendenciákat rajzol ki Budapest 2011 tavasz konferencia-szezonja?
Néhány trendformáló hatás:
Március 25-én TEDx Danubia konferencia volt. Ha mást nem, John Foppe "motivational speaker" előadását nézzétek meg arról, hogyan tudjuk a valóságról alkotott percepciónk megváltoztatásával a valóságunkat megváltoztatni: Within Reach
Április 28-án volt Nagy Kreatív Nap, tizen-sokadszorra. A szakma meghatározó konferenciáján még mindig felvetődik a kreativitás kontra hatékonyság, sőt, vezérfonalként alcím. Sokan a téma akolmeleg közelében maradtak, voltak akik pedig hatékony kreativitással távolodtak el tőle... Az összefoglalót, ha nem is voltatok ott, már biztos olvastátok a Kreatívon.
Május 18-án SuperSocial - közösségi média konferencia. Itthon első alkalommal lovagol az egész szakma egy egész napig ezen az egy témán - lesz bőven elég hely rajta. Szerintem. Még nyitva a jelentkezés.
És így tovább...