Hogy hogyan tudod megkétszerezni márkakommunikációd hatását?
Csak egy rakás szenvedélyes evangelista, nomeg némi statisztikus fizika kell hozzá..
A Critical Mass lehengerlően profi kommunikációjáról már szóltunk a Reklámtortán, most megint egy példaértékű izgiséggel rukkoltak elő a szervezők: az egyik elhivatott mozgalmár nem mellesleg "stat-fizikus", így a legfrissebb és magyar vonatkozású kutatási eredményeket lefordította a CM nyelvére, és feldobta, milyen lenne a városi bringázás népszerűsítésére szolgáló tömegrendezvényen tesztelni az elméletet.
A mondás úgy kezdődik, hogy
nagy kommunikációs hálózatokban az információ terjedési sebességét a hálózat spontán kialakult közösségi struktúrája nagymértékben lelassítja.
Vagyis, ahol sűrű, ott gyorsan áramlik benne az infó, ahol viszont az egyes sűrűbb kis csoportok között gyengébb átjárás van, ott megakad, lelassul az áramlás.
A hálózati infóterjedés másik sajátossága, hogy nem egyenletes. Foglalkozunk napi szinten ezer dologgal, ebből elég kevés a számunkra fontos ügyekhez kapcsolódó mozgósító tevékenység, ráaádásul nem is figyelünk oda, hogy mikor, hányszor, kinek szóltunk, a "megszállott" szervezőkön kívüli körök, bár nagyon lelkesek lehetnek, többnyire csak egy-egy spontán impulzussal szállnak be.
Nos, a kifejtés mindezt tudományos igényességgel részletezi, a gyakorlati megvalósításhoz pedig 2 egészen egyszerű és praktikus tanácsot ad a bejegyzés végén:
- Erősítsd a gyenge kapcsolataidat!
- Egyenletesen kommunikálj!
Szerinted le lehet mindezt fordítani márkakommunikációra?