Többé nem egy médiavállalatnak fizetsz: most már azért fizetsz, hogy médiavállalattá válj.
Matt Monahan szerint Mr. Zuckerberg simán megnyeri a zsargon-háborút, és az általa kreált "social" lesz a vezető szóhasználat a második web leírására. (“We're building toward a web where the default is social.”)
Így aztán a website-ok hálózatáról (klasszik internet) áttettük figyelmünket az emberek hálózatára, azok egymáshoz kapcsolódására, egész pontosan egy sokkal színesebb rendszer, ember-ember, ember-idea, ember-mozgalom, és igen, ember-márka kapcsolódásokra.
Ebben a rendszerben még kevésbé értékes a megvásárolt, és még sokkal nehezebben összehozható a kiérdemelt figyelem, de erre van az előre.
Az új mérési rendszert, mennyit ér egy lájkoló, egy komment, egy megosztás, egy hírlevél feliratkozás, neked magadnak kell kidolgoznod, ráadásul összehasonlíthatóan a többi kampányod mérőszámaival.
Már nem azért kell fizetned, hogy bekerülj a médiába. Ma már azért kell fizetned, hogy te magad légy médiacsatornává. Az a sokféle interperszonális összekapcsolódás(-i lehetőség), ami a social weben létrejön, vagy potenciálisan létrejöhet, szerencsés (neked), ha épp a te márkádról való kommunikáción áramlik át.
Helyezd a figyelmed a NewsFeed optimalizációra, a közönségeddel folytatott interakciót mérd, és a megfelelő közönséget vedd meg. Vedd meg őket most..:)
Amit Matt Monahan kihagyott a rendszerből, az a kreativitás. Eljött a pillanat, amikor megint nem tudsz konzervből vacsit főzni, és még a mérési rendszer kidolgozásához, még a számok figyeléséhez is sokkal kreatívabban kell nekiállni, mint valaha. Nemhogy a csatornává válás...
Nézd meg a harrypotter-szemüveges szakértő összefoglalóját, EdgeRank témában:
UPDATE: a SocialTimes megfogalmazása kísértetiesen hasonló témában: "A Facebookon emberek foglalkoznak emberekkel, a Twitteren ugyanezt az információ teszi az információval."