HTML

Reklámtorta

Friss topikok

  • szeszlérvera: szia Petyaaa, ez sajnos valóság, elfogytak a reklámtorta-szeletek. Talán majd máshol, máskor, másh... (2011.11.01. 18:24) BÚCSÚ A REKLÁMTORTÁTÓL
  • IGe: Tagozódnak a Jedik, akárcsak a kaotikusok: www.facebook.com/pages/N%C3%A9psz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%A1s... (2011.10.18. 12:17) AZ ERŐ VELÜNK VAN!
  • p308: node ez Amerika. (2011.09.09. 20:59) JÓL PÍÁROLT ÁLDOZATOK
  • Prím Letöltés: Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha ... (2011.04.26. 13:11) BANNER-VAKSÁG
  • lujzalujzalujza: Igen! www.socialtimes.hu/articlepage/?article=568-minden-info-gyonyoru%09 (2011.02.17. 16:43) HIHETETLEN ÖTLETESSÉG, KIHAGYHATATLAN RELEVANCIA

Linkblog

2011.03.16. 16:37 Kalmi

BAJSZOK, GYÁRAK, EREDMÉNYEK

Címkék: reklám typ

Avagy: A reklámvilág négy korszaka – a TYP magazin szerint

1.    A bajszok korszaka. Mindenki, aki ebben az időben a reklámmal foglalkozott, azt gondolta, hogy az csak akkor lesz hatékony, ha abban az ő képe a legteljesebb férfi valóságában jelent meg, és főleg hatalmas bajusszal.

2.    A gyárak és az érmek korszaka.
Szép időszak. A mai napig láthatjuk nyomait bizonyos levélpapírokon. Ebben az időszakban azt gondolták az emberek, hogy a reklám akkor lesz igazán hatékony, ha abban egy gyárat is ábrázolnak, legalább öt füstölő kéménnyel, valamit egy fuvarozó szekérrel, mely vidáman száguldozik, port húzva maga után a gyár udvarán. A gyár egészen a messze láthatárig ellátszott, és ha fölé különböző érmeket helyeztek el, kisebb csoportokban, akkor még hatékonyabbnak hitték a hirdetést.

3.    A használat korszaka. Ezt követően olyan korszak jött, amikor a reklámszakemberek azt gondolták, hogy az embereket leginkább az érdekli, hogy láthassák, más emberek hogyan dolgoznak a hirdetett berendezésekkel. Például ahogy a hölgyek szép ruhákban tisztítják a szőnyeget a porszívóval, vagy ahogy egy izgalmas dísszel a fejükön szerelemről szóló regényt olvasnak – amely sosem veszt népszerűségéből –, miközben a mosógép tisztára mossa a ruhaneműket, vagy ahogy a gyerekek feltűnés nélkül dézsmálják az éléskamrában rejlő finomságokat.

4.    Az eredmények korszaka. Ebben élünk ma is. A férj gratulál a feleségének, mivel az megtakarított egy kisebb összeget, mert főz, és ehhez csak margarint használ, a gyermekekből igazi kamaszok válnak, valamint hogy a bordás bőrfelületből reggelre őszibarack lesz.

A fenti írás a TYP magazinban jelent meg, 1938-ban, a 372. oldalon. Az eredeti verzió cseh nyelven olvasható. A fordítás hűen visszaadja a reklámalkotó öregek nyelvezetét, stílusát, azokét, akik a TYP magazinban jelentették meg írásaikat. (A szerkezet pedig - szedjük okosan pontokba, amit mindenki tud, csak mi szedtük először pontokba - mit sem változott.:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr422744657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása