Avagy: Miért jó, ha idegen emberekkel találkozunk
„Az emberek azt mondják, hogy ma már nem fontos a fizikai jelenlét. Hogy ma már virtuális irodáink, on-line közösségeink és szociális hálóink vannak, ezért lényegtelen, hogy valójában a világ mely részében vagyunk. Ebben a kérdésben én szkeptikus vagyok. Az online közösségeknek az a tendenciája, hogy összekapcsolják, összehozzák a hasonlóan gondolkodó embereket, ami remek dolog bizonyos feladatoknál és élethelyzeteknél. Gyakran azonban szükségünk van az idegen emberektől kapott inspirációkra, azoktól az emberektől, akik kívül esnek a mi demográfiai profilunktól. És ez csak ritkán fordul elő, ha az időnk nagy részét a barátainkkal töltjük.”
Így fogalmazott David Bryne, és én ezzel teljes mértékben egyetértek. Egy marketing szakember számára különösen fontos, hogy találkozzon más emberekkel is, mint az ő ismeretségi köre, hogy megszólítsa az „idegeneket”, akik más életet élnek, más a motivációjuk, és más a szándékuk, törekvésük. A közösségi oldalakon ezekkel az emberekkel nem találkozol – ugyanis nem jutnak el hozzád.
Ahhoz, hogy találkozz velük, sétálnod kell az utcákon, vásárolnod kell a hagyományos üzletekben, vonattal, autóbusszal kell utaznod.
Ahhoz, hogy megértsd őket, bele kell hallgatnod néhány beszélgetésbe a szupermarketben és beszélned kell a szomszédokkal is.
(Ha mégis inkább csak online szeretnél maradni, akkor olvass más blogokat is, mint csak a marketingről és az internetről szólókat.)