Biztos vagyok benne, hogy mindnyájan tisztában vagytok vele, ám ennek ellenére mégis szólok róla pár szót. Az, amit a sajtóban, médiában láttok, olvastok, hallatok, nem tükrözi a valóságot.
Az arcok a képernyőn jól mutatnak, a jól beállított fényeknek, a make-upnak, és a kamerakezelő ügyességének köszönhetően. A magazinok képei pedig a Photoshopban retusáltak. A filmek szereplői nem valós személyek, ők csak bábok, akiket a rendező irányít, a drámai arckifejezésüket pedig a zeneszerző drámai hangvételű zenéje hozza ki még jobban.
Ha valamelyik médium azt mondja neked, hogy XY termék egészséges, és természetes, ne hagyd magad becsapni, és alaposan vizsgáld meg, hogy valóban igazak-e az állítások. Mindig tartsd az eszedben, hogy a népszerűsített élelmiszerek nagy része nem más, mind egy felturbózott, szépen csomagolt cukor. Lehet, hogy nagyon jól színezett cukor, de akkor is csak cukor.
Néha a hősként tekintesz valakire a Facebookon, főleg, ha a többiek ódákat zengnek róla, szeretik a bejegyzéseiket, és folyamatosan kommentálják is, akkor is tudatosítanod kell, hogy ez nem más, mint egy kép, amelyet annak tulajdonosa a külvilág felé szeretne prezentálni, és ez esetben mindegy, hogy tudatosan, vagy nem tudatosan teszi ezt. A valóságban ennek az embernek is hasonló problémái vannak, mint neked.
Bár a marketing területén dolgozunk, gyakran bedőlünk saját trükkjeinknek. Mindezek viccesnek és tanulságosnak tűnhetnek – a képernyőn vagy a számítógép kijelzőjén, a nyomtatott sajtóban, vagy ha az újságosstandon árusítják, esetleg ha az óriásplakáton van az út mentén –, de akkor is tudnunk kell, hogy semmi esetre sem tükrözik a valóságot.
((Lehet, hogy pont ezért hívják a reklámtortát, az eredetit, épp reklámtortának?:))