Próbáltál már érintetti térképet rajzolni? Volt már hogy elakadtál azzal kapcsolatban, ki mindenki lehet potenciálisan érintett a termékeddel, szolgáltatásoddal, mondanivalóddal kapcsolatban? Átláttad már valaha, hogyan hatsz a környezetedre - szándékosan vagy mellékesen?
Gondoltál már arra, hogy egy bálnát is rárajzolj a stakeholder map-re?
A TEDx szeptemberi előadói közül talán nem Zsolnai professzor volt a legtrendibb figura, viszont ő beszélt a profit kibővített értelmezéséről, és arról, hogy a nyereség nem kizárólagos sikerkritérium. Mérőeszköznek pompás (és még egy csomó szuper okot el tudunk képzelni, miért jó profitot termelni:), de attól, hogy egy vállalkozás profitábilis, még nem biztos, hogy amit csinál, az etikailag helyes, vagy társadalmilag jó.
A profit kibővített értelmezése szerint legalább még két dimenzió létezik, az ökológia és a társadalom, amelyet figyelembe kell vennünk, és a közgazdász professzor előadásában számos példát is felsorolt a méltányos kereskedelemtől az etikus bankolásig, melyek azok a területek, ahol önálló alkategória alakult a fenntarthatóság köré.
A TEDx szeptemberi előadásaival foglalkozó sorozatot később folytatjuk, addig érdemes nézegetni a videókat.