Avagy 5 hiba, amelyet az ügyféllel történő kommunikáció során elkövetünk
1. Nem halljuk meg az ügyfél szavát
Ebben a témában már korábban is megjelent cikkünk, az Etarget blogján. Kattintsatok át, és elevenítsétek fel a nyolc lépést, amely az interneten segít megérteni az ügyfelet.
2. Az értékesítést megelőzően nem építünk ki kellő kapcsolatokat
Az eladás már az első találkozásnál kezdetét veszi. Célszerű a potenciális vásárlók csoportját magunk körül tartani, kapcsolatot építeni velük, még akkor is, ha semmit sem vásároltak tőlünk. Sikerünk ugyanis nagymértékben éppen attól függ, milyen kapcsolatot sikerült kiépítenünk az ügyfeleinkkel. (Jó tanács: a közösségeket nem lehet megvásárolni! Ld. még a témában: „Temetésen sem osztunk zsebkendő mintát“!)
3. Értelmezhetetlen küldetés
Tényleg olyan nyelven kommunikálunk az ügyfeleinkkel, amelyet ők is értenek? Vagy a saját kis exotikus maszlagunkat próbáljuk rájuk erőltetni?
4. Nem vagyunk eléggé meggyőzőek
Ha el akarjuk adni a termékünket, meggyőzőnek kell lennünk. Ennek egyetlen módja az, ha a termékünkről magunk is elhisszük mindazt amit állítunk róla, s ezt a környezetünknek is világosan a tudtára adjuk. (Megpróbálhatunk elégedettséget színlelni, ez azonban az emberek 99%-ának nem megy. Ahhoz, hogy ez nekünk gyakorlás nélkül sikerüljön, valóban kisebb csodára lenne szükségünk. A becsületes út ebben az esetben is járhatóbbnak bizonyul.)
5. Nem tartjuk tiszteletben a vásárló értékrendszerét
Minden vásárlónknak megvan a maga értékrendszere. Ha nem sikerült értékesítenünk a termékünket, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy a termék rossz. Mindössze arról van szó, hogy magyarázat során nem találtunk bele ebbe az értékrendszerbe.
Ha a jövőben sikeresebbek szeretnénk lenni, ezekre a pontokra érdemes újra és újra vissza-csekkolni, mennyire követjük - az ellenkezőjét!