... de hogyan juthatunk el idáig?
Azt mondják, azok a legjobb termékek, amelyek az ügyfél valamely problémájára kínálnak megoldást. Anélkül viszont egy problémát sem lehet orvosolni, hogy előtte ne tudatosítanánk annak meglétét.
Az egész keresőkre specializált reklámozás azon az elven alapul, hogy olyan termékeket kínálnak, amelyek hiánya már tudatosult bizonyos embercsoportokban.
Tudják, hogy a zenéléshez nem megfelelő a felszerelésük.
Tudják, hogy egészségesebben kellene élniük.
Meg vannak győződve arról, hogy a következő idényben új cipőre lesz szükségük.
A keresők tehát azokat az érdeklődőket szolgálják ki, akik már tudatosították, hogy valami hiányzik az életükből, s ezt a hiányt a megoldás aktív keresésével igyekszenek eltávolítani.
Az ilyen bizniszmodellnek azonban csak a túlnépesedett piacokon van esélye. Hiszen ha százmillió egyed él az adott területen, akkor az Ön ruhamárkája, hangszereket árusító webboltja, vagy épp bioélelmiszereket árusító e-shopja akkor is remekül működhet, ha a keresőket gyűjti össze.
A kicsi (lásd magyar) piacon viszont az ilyen hozzállással sokat veszíthetünk. Ha valóban nagy áttörésre vágyunk, jobb, ha magunk tesszük meg az első lépéseket későbbi vásárlóink irányába. Képletesen szólva, vállon kell veregessük őket, el kell magyaráznunk nekik, hogy szerintünk milyen problémájuk is van, és mindezt addig kell csinálnunk, amíg nem tudatosítják, hogy valóban gondjuk van.
A marketing ezen formájához azonban a kereső nyújtotta lehetőségek igencsak szegényesek. Bannerekre, tartalomérzékeny megjelenésre, a közösségi oldalakon történő megjelenésre egyaránt szükség van. A sikerhez elengedhetetlen a jó weboldal, illetve egy minőségi hírlevél rendszeres kézbesítése. Fontos továbbá, hogy az ügyféllel közvetlen kapcsolatot tartson fenn.