HTML

Reklámtorta

Friss topikok

  • szeszlérvera: szia Petyaaa, ez sajnos valóság, elfogytak a reklámtorta-szeletek. Talán majd máshol, máskor, másh... (2011.11.01. 18:24) BÚCSÚ A REKLÁMTORTÁTÓL
  • IGe: Tagozódnak a Jedik, akárcsak a kaotikusok: www.facebook.com/pages/N%C3%A9psz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%A1s... (2011.10.18. 12:17) AZ ERŐ VELÜNK VAN!
  • p308: node ez Amerika. (2011.09.09. 20:59) JÓL PÍÁROLT ÁLDOZATOK
  • Prím Letöltés: Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha ... (2011.04.26. 13:11) BANNER-VAKSÁG
  • lujzalujzalujza: Igen! www.socialtimes.hu/articlepage/?article=568-minden-info-gyonyoru%09 (2011.02.17. 16:43) HIHETETLEN ÖTLETESSÉG, KIHAGYHATATLAN RELEVANCIA

Linkblog

2010.07.30. 11:58 Kalmi

ÖTLETBÖRZE, EGYEDÜL

Címkék: brainstorming

Brainstorming sorozatunk negyedik darabja azoknak az tippeket, akik egyedül is szeretnének igazán kreatív megoldásokra bukkanni.

A brainstorming csapatban működhet igazán jól. Sajnos azonban nem mindig van lehetőségünk arra, hogy összehívjuk a kollégákat, és együtt találjunk ki valami okosat. Ha reménytelen a helyzet, és pl. elakadtunk a honlapunk készítésében, a következő három módszer valamelyike talán segítségünkre lehet. 


1. módszer: Alakítsunk ki "ötletfelhőt"

1. Kezdjük a kínálatunk leglényegesebb pontjával. Ezt egy nagy papírlap közepére, egy-két szóban vázoljuk fel.
 
2. Írjuk fel azokat a mellékesnek tűnő témákat, amelyek a lényeges ponttal kapcsolatban eszünkbe jutnak. Rajzoljunk nyilakat is, amelyek a fő témától a kevésbé lényeges pontok felé irányulnak.
 
3. Minden mellékes témához írjunk újabb mondatokat, s ezt addig folytassuk amíg csak lehet.

Ezt a módszert "mindmapping" vagy "clustering" kifejezés alatt találjuk meg a neten. Ha lehet egy jótanácsom: na dőljetek be mindeféle mindmapping szoftvereknek. Inkább szerezzetek egy jó nagy papírlapot, és kihegyezett ceruzát. Hihetetlenül hangozhat, de ebben az esetben a technológia nem sok sikert eredményez.

2. módszer: Lista

Csaknem azonos az első módszerrel. Itt viszont a témát a papír tetejére vázoljuk, és ez alá csak egyszerűen felírjuk azokat az ötleteket, gondolatokat, amelyek eszünkbe jutnak.

Ne kínlódjunk a helyesírással sem, hiszen a célunk itt sem más, mint a csoportban végzett brainstorming esetében, mégpedig a lehető legtöbb ötlet kitermelése.
 
3. módszer: Automatikus írás

Ez a  módszer arra szolgál, hogy a lehető legtöbb asszociációt hozza a felszínre. Az automatikus írás voltaképpen nem más, mint egy önmagunkkal folytatott beszélgetés. Hogyan fogjunk hozzá? Egyszerűen csak írjuk le, ami a fejünkben megfordul, s ne féljünk egyik asszociációból a másikba átsiklani.

FONTOS: A magányos brainstorming esetében, ahogy a csoportnál is, minden játszik!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr232186865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása