Avagy: Hogyan áruljunk a pult mögött?
Új, jó minőségű férfiingek érkeztek. A főnök magához hívta az eladókat és azt mondta nekik:
„Mutassátok meg az ügyfeleknek, milyen szélesek és kényelmesek az új ingek ujjai. Hívjátok fel a figyelmüket a különleges feldolgozásra, hogy az ingek jól néznek ki, arányosak hátul is, és jelezzétek azt is, hogy ez a szempont különösen fontos nyáron, amikor kabát nélkül járunk az utcán. Azt is mondjátok el nekik, milyen jó az anyag minősége, hogy nem gyűrődnek, stb., stb. stb."
Az eladók alaposan figyeltek ugyan főnök szavaira, ám ez nem látszott meg az eladási adatokon, egyedül Študlar volt kivétel.
„Študlar úr, hogyan csinálja?”
„Nagyon egyszerűen. Mindig a gombok megrángatásával bizonyítom, hogy jó minőségű ingekről van szó, hiszen a rossz minőségű, gyenge ingeken a gombok sokkal lazábban vannak felvarrva, míg ezek bírják a strapát.”
Tanulság: az egyszerű, ám drasztikus előadás az eladás során sokkal hatékonyabb tud lenni, mivel ezt a laikus is megérti, és számára is visszaköszönnek az ilyen bemutatásból a tapasztalatai, ismeretei.
(Ez az írás a TYP magazinban jelent meg.)