A mágia nem más, mint a természet ellenőrzésére, irányítására tett kísérlet, amely során emberi eszközöket használnak fel. Tradícióra épül, rituáléktól függ, és nagyon pragmatikus.
A tudomány alapja az empirikus megfigyelés, amely a szabályok csoportjából, tapasztalatokból és elképzelésekből indul ki. Olyan ismeretek ezek, amelyeket a logikus következtésekből szerzünk.
A vallás bizonyos szempontból az emberi tehetetlenséget fejezi ki. (Ezt a sok bölcsességet persze nem én, hanem Bronislaw Malinowski lengyel antropológus mondta ki.)
Mágiaként foghatjuk fel a különböző diétákat, tudományként a zsírleszívást, illetve a testsúlycsökkentő tabletták használatát. A vallás pedig nem más, mint hogy megbarátkozunk azzal a pár kiló súlytöbblettel, a pénzünket pedig másra költjük.
Az Ön helyében éppen a hívőkre kellene összpontosítanunk. A hívők ebben az esetben nem keresztények. Ebben az összefüggésben ugyanis hívőnek tekintünk mindenkit, aki elégedett a saját életével. Az Ön termékének pedig elég kivételesnek kell lennie ahhoz, hogy megszólíthassa őket. Mivel pedig ezen csoport tagjai nem költenek hülyeségekre, biztos lehet benne, hogy sokkal többet gyűjtöttek már össze az Ön termékére, mint a többiek.
A marketing szempontjából bátran kijelenthetjük, hogy a vallásban sokkal több az ésszel élő ember.
2010.09.07. 14:16
MÁGUSOK, TUDÓSOK, HÍVŐK: MELYIK A TUTI CÉLCSOPORT?
Címkék: tipp budget marketingeszköz
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr582277666
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.