HTML

Reklámtorta

Friss topikok

  • szeszlérvera: szia Petyaaa, ez sajnos valóság, elfogytak a reklámtorta-szeletek. Talán majd máshol, máskor, másh... (2011.11.01. 18:24) BÚCSÚ A REKLÁMTORTÁTÓL
  • IGe: Tagozódnak a Jedik, akárcsak a kaotikusok: www.facebook.com/pages/N%C3%A9psz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%A1s... (2011.10.18. 12:17) AZ ERŐ VELÜNK VAN!
  • p308: node ez Amerika. (2011.09.09. 20:59) JÓL PÍÁROLT ÁLDOZATOK
  • Prím Letöltés: Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha ... (2011.04.26. 13:11) BANNER-VAKSÁG
  • lujzalujzalujza: Igen! www.socialtimes.hu/articlepage/?article=568-minden-info-gyonyoru%09 (2011.02.17. 16:43) HIHETETLEN ÖTLETESSÉG, KIHAGYHATATLAN RELEVANCIA

Linkblog

2011.03.25. 11:59 szeszlérvera

JÉZUSTÓL DARWINIG - KÖSZ A HALAKAT!

Címkék: workshop mém mozgalom memetika

Olyasmi, mint a gén, mert terjed és mutálódik. A fejünkben van, de minden fejben kicsit mást eredményez. Terjedhet meglévő hálózatban is, de kialakíthatja a maga hálózatát is. MIAZ?

Igen, a mém.

A hazai mém-nagyhatalom, Karafiáth Balázs, és az egyik legtapasztaltabb hazai civilmozgalom-szervező, Juhász Péter meghívott vendégként beszélgetett az ehét szerdai Anonim Innovátorok Klubjában ("Légy mozgalmár!" címen), ahol kiderült még többek között:

- A nagyra növő kis civil önszerveződéseket is ezek a gondolati egységek, ideák, vagy mémek hozzák létre és irányítják, csak "beléjük kell állnia" valakinek, észre kell venni a sűrűsödést - onnantól csak gondos szervezés és kapcsolatháló kérdése az egész. Ilyen volt annak idején a Kendermag mozgalom, a Tarka Magyar, de az Egymillióan a sajtószabadságért tüntetés is. Egy-egy különösen virulens mém tehát az utcára csődíthet akár tízezreket, ha jó szervezés kapcsolódik hozzá.

- A legtöbb cégnek esze ágában sincs memetikai alapon terjeszteni ideákat - pedig hasznos lehetne sokuk számára, mert "nem az a fontos, hogy mi kerül a plakátokra, hanem az, hogy mi kerül a fejekbe" (Mérő László). A fejekbe kerülni pedig csak úgy lehet, ha meglévő memetikai keretbe illeszkedik a (márka-)üzenet, mégis valami újat, a korábbiakhoz képest valamilyen változást előidézőt képvisel.

- Amikor a hetvenes években teljes Los Angeles (lakosság + rendfenntartás) kicsődült a helyi víztározóhoz, mert elterjedt, hogy "a gaz hippik" megmérgezik a várost ellátó vízkészletet LSD-vel, senki nem gondolta végig, hogy olyan mennyiségű LSD-t feltalálása óta nem gyártottak, amitől ez az ötlet valóban elérhetné az elképzelt hatást.. Egyszerűen csak egy különösen virulens mémet sikerült gyártania valakinek... (Nem elképzelhetetlen, hogy épp a mémben címszereplő anyag, vagy egy másik hatására..:)

Ezek az ismeretek ma, amikor egyre komolyabb erőfeszítés újat mondani, ami mégis releváns (vagyis meglévő keretbe illeszkedik) igazán nem könnyű kihívás. Vannak azonban jó példák.

Ismersz ilyeneket?

Mém-videó itt: miamém

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr442770513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása