HTML

Reklámtorta

Friss topikok

  • szeszlérvera: szia Petyaaa, ez sajnos valóság, elfogytak a reklámtorta-szeletek. Talán majd máshol, máskor, másh... (2011.11.01. 18:24) BÚCSÚ A REKLÁMTORTÁTÓL
  • IGe: Tagozódnak a Jedik, akárcsak a kaotikusok: www.facebook.com/pages/N%C3%A9psz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%A1s... (2011.10.18. 12:17) AZ ERŐ VELÜNK VAN!
  • p308: node ez Amerika. (2011.09.09. 20:59) JÓL PÍÁROLT ÁLDOZATOK
  • Prím Letöltés: Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha ... (2011.04.26. 13:11) BANNER-VAKSÁG
  • lujzalujzalujza: Igen! www.socialtimes.hu/articlepage/?article=568-minden-info-gyonyoru%09 (2011.02.17. 16:43) HIHETETLEN ÖTLETESSÉG, KIHAGYHATATLAN RELEVANCIA

Linkblog

2011.01.28. 11:48 szeszlérvera

A CUKISÁG HATÁRAI

Címkék: facebook memetika

Avagy: létezik még privát és publikus?

"Nagy hírünk van, babát várunk!" - a bejelentés hordereje semmit nem változik attól, hogy a menők ma már egyszerűen a Facebook-ra tesznek fel egy gyönyörűen kivitelezett terhes-felvételt a hamvasan boldog kismamáról. Hatalmasabb komment-áradatot csak a "Megszületett!" válthat ki.

Ennél még újhullámosabb - bár számomra ez már ütötte a biztosítékot - egyszerűen az első ultrahang-felvételt posztolni: hadd találgassák az ismerősök a magzat nemét, mókázzanak az amorf folton, "kire ütött ez a gyerek". Más kérdés, hogy néhány éve még egy már megszületett baba képével kapcsolatban is felmerültek kétségek, vajon ha megkérdeznénk, ő szeretne-e meztelen popsival nyilvánosság elé lépni. Hát, persze, miért ne.

"A sok sharinggel, megosztással meg is változik a privacy, a magánélet fogalma, sőt, azt gondolom, megváltozik annak a megítélése, mi publikus és mi nem. Tehát amire ma azt mondjuk, hogy oversharing, azazhogy túl sok mindent pakolnak ki sokan magukról, az holnap már a norma lesz, fel sem vonjuk a szemöldökünket a korábban magánfotónak hitt képek megosztása láttán."

Fogalmaz Karafiáth Balázs az Emergens.blogon, ahol a Facebook-kal kapcsolatban érdekeset fordít a töprengés irányán: nemcsak az a kérdés, hogy bennünk, velünk, közöttünk mi változik a hatalmas és egyre kevésbé privacy-korlátozott megosztás-hiszti közben, hanem az is, hogy vállalatok mit tudnak rólunk meg mindeközben. Jó sokat.

Mémekkel, memetikával kapcsolatos gondolatokért még visszatérünk ide!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr762620507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása