HTML

Reklámtorta

Friss topikok

  • szeszlérvera: szia Petyaaa, ez sajnos valóság, elfogytak a reklámtorta-szeletek. Talán majd máshol, máskor, másh... (2011.11.01. 18:24) BÚCSÚ A REKLÁMTORTÁTÓL
  • IGe: Tagozódnak a Jedik, akárcsak a kaotikusok: www.facebook.com/pages/N%C3%A9psz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%A1s... (2011.10.18. 12:17) AZ ERŐ VELÜNK VAN!
  • p308: node ez Amerika. (2011.09.09. 20:59) JÓL PÍÁROLT ÁLDOZATOK
  • Prím Letöltés: Azt kijelenteni, hogy a banner, mint hirdetési formátum nem működik kicsit erős, még akkor is, ha ... (2011.04.26. 13:11) BANNER-VAKSÁG
  • lujzalujzalujza: Igen! www.socialtimes.hu/articlepage/?article=568-minden-info-gyonyoru%09 (2011.02.17. 16:43) HIHETETLEN ÖTLETESSÉG, KIHAGYHATATLAN RELEVANCIA

Linkblog

2011.03.02. 16:08 Kalmi

SZLOVÁKIA ISMÉT NÖVEKSZIK, CSEHORSZÁG SZEMBESZÁLL A GOOGLE-LEL

Címkék: reklampiac

Figyelemreméltó trendek rajzolódnak ki szomszédainknál, Csehországban „tapsvihart” indított egymás ellen a legnagyobb internetes kereső, a Seznam.cz, és a Google, Szlovákiában pedig helyreállt az online hirdetési piac növekedése, 7,7%-ot vert rá 2009-re 2010.. Lássunk részleteket!



2010 végén nem mindennapi küzdelem vette kezdetét a cseh piacon a két legnagyobb internetes kereső, a piacvezető Seznam.cz a Google Czech Republic között. A két társaság a 2010 novembere és 2011 januárja között eltelt időszakban a listaárak alapján összesen több mint 1 milliárd forintnak megfelelő összeget, 96 millió cseh koronát költött reklámra.

A Seznam.cz a televíziós megjelenést választotta, amit printtel egészített ki, a Google Czech Republic pedig a televíziós reklámot az online hirdetésekkel kombinálta.
A Seznam.cz több mint 54,6 millió cseh koronát költött reklámra. A hangsúlyt az erős televíziós megjelenésre fektette (46,6 millió CZK), amelyet printtel egészített ki (7,7 mil. CZK).
A Google Czech Republic reklámkiadásait a televíziós (23,2 millió CZK) és az internetes reklám (12,2 millió CZK) között osztotta el,  2011 januárjában pedig még az outdoor reklámba is jelentős összeget fektetett (4 millió CZK). A Google az utóbbi pár hónap alatt így összesen 41,4 millió cseh koronát hirdetett el.

Csehország egyébként azon kevés országok  közé tartozik, ahol a Google nem dominál a keresők piacán.
 




Az internetes hirdetési piac Szlovákiában tavaly visszatért a növekedéshez, az online reklámköltés 7,7%-ot nőtt 2009-hez képest


Az online reklámba fektetett összeg a 2010-es évben meghaladta a 25,1 millió eurót, ami a 2009-es évhez képest 7,7%-os növekedést jelent, a szlovák Internetes Médiaszövetség (Association of Internet Media, AIM) adatai alapján.

"Ha figyelembe vesszük azokat a médiumokat is, amelyek nem tartoznak az AIM csoportba, valamint a nemzetközi keresőket és közösségi oldalakat is hozzászámítjuk, ez az összeg túllépi a 40,9 millió eurós összeget is" mondta el Milan Csaplár, az AIM elnöke.
A legnagyobb, 52%-os részesedés az elmúlt évben is a banner hirdetéseké, amelyekre az ügyfelek összesen 13,1 millió eurót költöttek. A 2009-es évvel összehasonlítva ez 8%-os növekedést jelent.

A második helyen 20%-os részesedéssel végeztek a fizetett apróhirdetések, amelyekre összesen 5 millió eurót költöttek. Ez viszont 4%-os csökkenést jelent.

A harmadik helyen a keresőkben megjelenített hirdetések végeztek, 16%-os részesedéssel és 4 millió eurós költéssel. A legkiugróbb évközi növekedést a „lead generation reklám” (potenciális ügyfelek megszerzése) könyvelte el, ebbe a megjelenési formába 322 ezer eurót fektettek, ami 2009-hez képest 439%-os (!) növekedést jelent.
 Az egyes szektorokat tekintve a legtöbbet a telekommunikációs cégek költöttek 21%-os részesedéssel. A második helyen a pénzügyi szolgáltatások 18%-kal, a harmadikon 14%-kal pedig az autóipar végzett.

(Forrás: Admosphere, Strategie.sk)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamtorta.blog.hu/api/trackback/id/tr502704508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása